Zamówienie Nr ODN-II-12/2014 z dnia 2014-11-10 -

Numer ODN-II-12/2014
Data wydania 2014-11-10

Zamówienie Nr ODN-II-12/2014 z dnia 2014-11–10 dotyczące przeprowadzenia przez ekspertów zewnętrznych szkoleń i konsultacji w ramach sieci współpracy
i samokształcenia w realizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łomży projekcie „Przygotowanie i pilotażowe wdrożenie programu kompleksowego wspomagania szkół i przedszkoli z powiatu łomżyńskiego podporządkowanego ich potrzebom”.

I. ZAMAWIAJĄCY:

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łomży, pl. Kościuszki 2, 18-400 Łomża, tel.(86) 216-42-17, fax. (86) 216-57-25, e-mail: odn@odnlomza.pl

II. PRZEDMIOT ZAPYTANIA:

Działając na podstawie art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) oraz Instrukcji postępowania
o udzielenie zamówień publicznych o wartości do 30 000 euro dla Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łomży (załącznik do Zarządzenia nr 3/2014 Dyrektora Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łomży w sprawie realizacji wydatków o wartości szacunkowej nieprzekraczającej w złotych równowartości 30 000 euro) Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łomży zaprasza do składania ofert na prowadzenie przez ekspertów zewnętrznych szkoleń i konsultacji w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie „Przygotowanie
i pilotażowe wdrożenie programu kompleksowego wspomagania szkół i przedszkoli
z powiatu łomżyńskiego podporządkowanego ich potrzebom” (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół), realizowanym przez Powiat Łomżyński w partnerstwie
z województwem podlaskim/ Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łomży. Jedno spotkanie będzie trwać 4 godziny dydaktyczne. Spotkania będą odbywały się w okresie
od XI 2014 r. do V 2015 r. w siedzibie Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łomży,
pl. Kościuszki 2, 18-400 Łomża. Liczba uczestników spotkania od 20 do 25 osób.

Zamawiający przewiduje inną kwotę za godzinę szkolenia i inną kwotę za godzinę konsultacji indywidualnych i/lub grupowych przeznaczonych na wykorzystanie w praktyce wiedzy uzyskanej podczas szkolenia.

CZĘŚĆ I.

po 2 godziny szkolenia w dwóch grupach i po 2 godziny konsultacji w dwóch grupach Sieci „Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora” dla dyrektorów szkół i przedszkoli nt. Dyrektor przywódca, lider, coach. Radzenie sobie ze stresem: cechy lidera/przywódcy, zasady efektywnego przywództwa oraz istota i zasady wsparcia coaching`owego, narzędzia coaching`owe w procesie zarządzania, identyfikowanie źródeł stresu i stosowanie różnych metod obniżania poziomu stresu – listopad 2014 r.

CZĘŚĆ II.

po 2 godziny szkolenia w dwóch grupach i po 2 godziny konsultacji w dwóch grupach Sieci „Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora” dla dyrektorów szkół i przedszkoli nt. Kontrola zarządcza w szkole: podstawy prawne regulujące kontrolę zarządczą, diagnoza potrzeby i inwentaryzacja posiadanych zasobów w zakresie kontroli zarządczej, zasady tworzenia instrukcji kancelaryjnej, zarządzenia dyrektora w zakresie kontroli zarządczej – grudzień 2014 r.

CZĘŚĆ III.

po 4 godziny szkolenia w dwóch grupach i po 4 godziny konsultacji w dwóch grupach Sieci „Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora” dla dyrektorów szkół i przedszkoli nt. 1. Dyrektor jako prawodawca: prawo oświatowe (zmiany, komentarze) i rodzaje dokumentów prawa wewnątrzszkolnego - uchwały RP, decyzje i zarządzenia dyrektora szkoły – luty 2015 r.; 2. Dyrektor jako pracodawca: zadania dyrektora w zakresie prawa pracy, kary kodeksowe dla pracowników, korelacje między Kodeksem Pracy a Kartą Nauczyciela – marzec 2015 r.

CZĘŚĆ IV.

4 godziny szkolenia i 4 godziny konsultacji w Sieci „Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego” dla nauczycieli przedmiotów humanistycznych szkół podstawowych i gimnazjów - nt. 1. Wykorzystanie technologii informacyjnych w pracy z uczniem zdolnym cz.1.: portale internetowe dostosowane do potrzeb przedmiotów: język polski i język angielski w szkole podstawowej i w gimnazjum, historia w gimnazjum, programy komputerowe dla nauczycieli języka polskiego, języków obcych, historii, sposoby wykorzystania tablicy multimedialnej na zajęciach, przedstawienie wybranych narzędzi efektywnej pracy z uczniem na lekcji, praktyczne ćwiczenie nabytych podczas warsztatu umiejętności - 1 XII 2014 r.; 2. Wykorzystanie technologii informacyjnych w pracy z uczniem zdolnym cz. 2.: przygotowanie ścieżki dźwiękowej oraz obróbka muzyczna z wykorzystaniem TIK, praktyczne ćwiczenie nabytych podczas warsztatu umiejętności - 24 II 2015 r.

4 godziny konsultacji w Sieci „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych nt. Jak wykorzystać platformę Moodle w procesie wspierania rozwoju umiejętności twórczych uczniów?: poznanie możliwości wykorzystania platformy Moodle do wspierania procesu rozwoju twórczego myślenia uczniów, ćwiczenie umiejętności zakładania konta i poruszania się po niej - III 2015 r.

4 godziny szkolenia i 4 godziny konsultacji w Sieci „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” dla nauczycieli przedmiotów humanistycznych nt. 1.Wykorzystanie technologii informacyjnych w rozwijaniu twórczego myślenia uczniów: zapoznanie z różnymi portalami edukacyjnymi i sposobami wykorzystania tablicy multimedialnej, przedstawienie wybranych metod aktywizujących wykorzystujących TIK, praktyczne ćwiczenie nabytych podczas warsztatu umiejętności – XII 2014 r.; 2. Wykorzystanie technologii informacyjnych w rozwijaniu twórczego myślenia uczniów: przedstawienie wybranych narzędzi rozwijających kreatywne myślenie uczniów na lekcji, np. quizy, puzzle, komiks, animacje, praktyczne ćwiczenie nabytych podczas warsztatu umiejętności, tworzenie scenariusza zajęć z wykorzystaniem TIK - II 2015 r.

2 godziny szkolenia i 2 godziny konsultacji w Sieci „Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego” dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych nt. Wykorzystanie multimediów do konstruowania kart pracy dla ucznia zdolnego – 14 IV 2015 r.

8 godzin szkolenia i 8 godzin konsultacji w Sieci „Nowoczesne technologie informacyjne TIK – bezpieczny Internet” - nt. 1. Praktyczna praca z wykorzystaniem bezpłatnych programów umożliwiających montaż filmu i muzyki – 24 XI 2014 r., 2. Wykorzystanie bezpłatnych programów w procesie edukacyjnym: tworzenie prezentacji w programach Prezi i Power Point - 9 XII 2014 r.; 3. Praca na platformach edukacyjnych: instalowanie, zakładanie kont, zasady moderowania siecią, opracowanie kursu i ćwiczeń dla uczniów - 10 II 2015 r.; 4. Tworzenie stron internetowych z wykorzystaniem CMS Joomla: tworzenie własnych stron przez uczestników sieci - 10 III 2015 r.

4 godziny szkolenia w Sieci „Praca z uczniem młodszym” dla nauczycieli edukacji elementarnej nt. Wykorzystanie tablicy interaktywnej w pracy z dzieckiem młodszym: oprogramowanie tablicy, możliwości wykorzystania Internetu i ćwiczeń z wykorzystaniem tablicy w pracy z dziećmi, ćwiczenie umiejętności obsługi tablicy – XI 2014 r.

CZĘŚĆ V.

4 godziny szkolenia i 4 godziny konsultacji w Sieci „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” dla nauczycieli przedmiotów humanistycznych nt. Rozwijanie kreatywności uczniów poprzez zajęcia teatralne: praca z podstawowymi narzędziami aktorskimi (głosem, ciałem, emocjami, wyobraźnią), przedstawienie aktorskich środków wyrazu jako sposobów na rozwijanie twórczego myślenia uczniów, praca z tekstem jako inspiracja do działań kreatywnych, praktyczne ćwiczenie nabytych podczas warsztatu umiejętności, opracowanie scenariusza zajęć dotyczących rozwijania kreatywności uczniów poprzez działania teatralne - III i V 2015 r.

CZĘŚĆ VI.

4 godziny szkolenia i 4 godziny konsultacji w Sieci „Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego” dla nauczycieli przedmiotów humanistycznych szkół podstawowych i gimnazjów nt. 1. Wybrane sposoby indywidualizowania pracy z uczniami podczas zajęć: sposoby i zasady organizacji lekcji sprzyjających indywidualizowaniu pracy na zajęciach przedmiotów humanistycznych (język polski, języki obce, historia), również w odniesieniu do uczniów „podwójnie wyjątkowych”, opracowanie scenariusza zajęć uwzględniających indywidualizację pracy na zajęciach - 16 III 2015 r.; 2. Motywowanie do pracy uczniów uzdolnionych: sposoby motywowania uczniów uzdolnionych, nieangażujących się w pracę - 24 IV 2015 r.

 

Część VII.

 

4 godziny konsultacji w Sieci „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i gimnazjów nt. Metody pracy służące rozwijaniu twórczego myślenia uczniów: prezentacja różnego rodzaju zabaw możliwych do wykorzystania w czasie lekcji, a służących rozwijaniu twórczego myślenia uczniów i opracowanie scenariusza takich zajęć - V 2015 r.

6 godzin szkolenia i 6 godzin konsultacji w Sieci „Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego” dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych nt. 1. Metody i techniki pracy z uczniem zdolnym: metody i techniki rozwijające twórcze myślenie uczniów w przedmiotach matematyczno – przyrodniczych, plan działań w pracy z uczniem zdolnym z uwzględnieniem metod i technik pod kątem przygotowań do konkursu – 25 XI 2014 r.; 2. Zadania dla ucznia zdolnego z poszczególnych przedmiotów: typologia zadań dla ucznia zdolnego, zasady punktowania zadań i ich standaryzacja – 10 II 2015 r.; 3. Konstruowanie testów sprawdzających dla ucznia zdolnego: różnice między testem standardowym, a testem dla ucznia zdolnego, analizowanie przykładów zadań i testów dla ucznia zdolnego z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych – 10 III 2015 r.

CZĘŚĆ VIII.

4 godziny szkolenia w Sieci „Praca z uczniem młodszym” dla nauczycieli edukacji elementarnej nt. Radzenie sobie z emocjami dzieci: prawidłowości rozwojowe decydujące o ich emocjonalności, mechanizmy powstawania emocji negatywnych (przyczyny, funkcja, możliwe skutki nieumiejętnej ekspresji), metody pracy, które pozwolą opanować negatywne emocje, zasady działań, które pozwalają kształtować u dzieci emocje pozytywne, zasady współpracy z rodzicami dzieci w celu wzmocnienia oddziaływań szkoły - I 2015 r.

4 godziny konsultacji w Sieci „Praca z uczniem młodszym” dla nauczycieli edukacji elementarnej nt. Praca z dzieckiem z zaburzeniami: przedstawienie sposobów wykorzystania różnorodnych metod i technik pracy z dziećmi z autyzmem, z ADHD i z innymi formami dysfunkcji oraz zasad indywidualizacji pracy z nimi - V 2015 r.

8 godzin szkolenia w Sieci „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i gimnazjów nt. 1. Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów z trudnościami w nauce, np.: z ADHD, z autyzmem: prezentacja różnych technik, metod, form i sposobów pracy pozwalającej na rozwój i wspieranie twórczego myślenia uczniów „podwójnie wyjątkowych” - XI 2014 r.; 2. Jak motywować do pracy ucznia zdolnego?: prezentacja najnowszych teorii na temat motywacji i różnych technik, metod, form i sposobów pracy stymulujących uczniów do pracy - I 2015 r.

 

CZĘŚĆ IX.

 

4 godziny konsultacji w Sieci „Praca z uczniem młodszym” dla nauczycieli edukacji elementarnej nt. Metody pracy, które pozwolą rozwijać kreatywność dzieci: ćwiczenia pozwalające właściwie rozpoznawać charakter zdolności dziecka, prezentacja różnych technik, metod, form i sposobów pracy stymulujących rozwój zdolności plastycznych i muzycznych, ćwiczenie umiejętności tworzenia układów choreograficznych - III 2015 r.

III. Oferta spełni kryteria przedstawione w punkcie II., gdy Wykonawca:

Dotyczy części I.

Od kandydata na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe,

b) Uprawnienia edukatorskie/trenerskie do pracy z grupami osób dorosłych (kwalifikacyjny kurs lub studia podyplomowe),

c) Coach, doradca metodyczny lub konsultant z minimum 5 letnim stażem w zawodzie,

d) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 50 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części II.

Od kandydata na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym,

b) Ukończone kursy kwalifikacyjne lub studia podyplomowe trenerskie/edukatorskie i w zakresie zarządzania oświatą,

c) Minimum 3 lata na stanowisku kierowniczym w oświacie,

d) Doradca metodyczny/ konsultant, z minimum 3 letnim stażem w zawodzie,

e) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 50 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części III.

Od kandydata na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

  1. Wykształcenie wyższe prawnicze,
  2. Specjalista w zakresie prawa pracy i prawa oświatowego, 
  3. Zatrudnienie w dziale prawnym jednostek sektora publicznego /urzędy różnego szczebla np. urzędy gmin, powiatowe, wojewódzkie, kuratoria/,
  4. Doświadczenie zawodowe - minimum 3 lata praca na stanowisku,

e) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 50 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części IV.

Od kandydata na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, specjalność informatyka,

b) Biegła umiejętność posługiwania się programami komputerowymi wymienionymi w zamówieniu.

c) Doradca metodyczny lub konsultant ds. edukacji informatycznej z minimum 5 letnim stażem w tym zakresie.

d) Uprawnienia edukatorskie/trenerskie do pracy z grupami osób dorosłych (kwalifikacyjny kurs lub studia podyplomowe),

e) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 100 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części V.

Od kandydata na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe humanistyczne z przygotowaniem pedagogicznym lub teatralne,

b) Doradca metodyczny lub konsultant ds. edukacji humanistycznej lub trener zajęć teatralnych dla młodzieży lub aktor, z minimum 5 letnim stażem w tym zakresie,

c) W przypadku nauczycieli doradców lub konsultantów dodatkowe szkolenia z zakresu sztuk teatralnych,

d) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 50 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części VI i VII.

Od kandydata na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, specjalność nauczanie przedmiot/ów humanistycznych w części VI i matematyczno-przyrodniczych w części VII,

b) Doradca metodyczny lub konsultant ds. edukacji humanistycznej w części VI. I matematyczno-przyrodniczej w części VII, z minimum 5 letnim stażem w tym zakresie,

c) Uprawnienia edukatorskie/trenerskie do pracy z grupami osób dorosłych (kwalifikacyjny kurs lub studia podyplomowe),

d) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 100 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części VIII.

Od kandydatów na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym/psychologicznym

b) Psycholog poradni psychologiczno-pedagogicznej lub konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej z minimum 5 letnim stażem w tym zakresie.

c) Uprawnienia edukatorskie/trenerskie do pracy z grupami osób dorosłych (kwalifikacyjny kurs lub studia podyplomowe),

d) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 100 godzin w zamawianym temacie.

Dotyczy części IX.

Od kandydatów na Wykonawcę Zamawiający oczekuje spełnienia następujących wymagań:

a) Wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, specjalność przedmioty artystyczne.

b) Posiadanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.

c) Doradca metodyczny lub konsultant ds. edukacji artystycznej lub nauczyciel w domu kultury z minimum 5 letnim stażem w tym zakresie.

d) Uprawnienia edukatorskie/trenerskie do pracy z grupami osób dorosłych (kwalifikacyjny kurs lub studia podyplomowe),

e) Doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych - minimum 100 godzin w zamawianym temacie.

IV. Kryteria realizacji usługi szkoleniowej wymienionej w punkcie II.

  1. Oferta powinna zawierać jednostkowe ceny brutto wyszczególnionych części. /Załącznik nr 1/

V. Kryterium oceny oferty:

  1. Cena – 60%
  2. Formalne przygotowanie i doświadczenie 40%

VI. Kryterium terminu płatności:

  1. Termin płatności do 30 dni od daty otrzymania rachunku za zrealizowane szkolenie.
  2. Zamawiający dopuszcza możliwość późniejszego rozliczenia się z Oferentem w miarę posiadania środków finansowych, przekazywanych przez Instytucję Pośredniczącą,
    a Wykonawca nie będzie naliczał z tego tytułu odsetek.

VII. Termin składania ofert.

Termin składania ofert upływa w dniu 18.11.2014 r. o godz. 10.00. Oferty należy składać
do sekretariatu ODN w Łomży ul. pl. Kościuszki 2 w formie pisemnej. Dopuszcza się formę pisma przesłanego faxem pod numer (86) 216-57-25 lub pocztą elektroniczną na adres odn@ondlomza.pl Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Dyrektorem ODN Bernardem Zbigniewem Kossakowskim pod numerem telefonu (86) 216-42-17.

Załączniki do niniejszego zapytania ofertowego:

Załącznik nr 1. Formularz ofertowy

Załącznik nr 2. Wzór opisu kwalifikacji i doświadczenia

Metryka strony

Udostępniający: Sławomir Dymko - Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łomży

Wytwarzający/odpowiadający: Sławomir Dymko

Wprowadzający: Sławomir Dymko

Data wprowadzenia: 2014-11-10

Data modyfikacji: 2014-12-03

Opublikował: Sławomir Dymko

Data publikacji: 2014-11-10